Toon-en-Linda.reismee.nl

Vierde week vrijwilligerswerk in Takeo

Sua's dei,

Hier weer een bericht uit Cambodja, er is alweer een week voorbij, de tijd vliegt. Maar voordat ik vertel over de vierde week in Takeo eerst nog even over vorig weekend. Normaal gaan we in het weekend naar Phnom Penh, maar vorig weekend ben ik in Kampot geweest, vlakbij de kust. Wel lekker om een keer de drukke stad in te ruilen voor een rustige plek. Ik heb daar een dagtocht gemaakt door de omgeving en heb een tempel in de grotten bezocht, verschillende plantages gezien en lekker aan het strand gezeten bij de kustplaats Kep. Het was dus een relax weekend.

Het lesgeven van de week was weer helemaal top, de kinderen zijn zo enthousiast en vriendelijk. Ik ben met de weeskinderen naar de markt geweest om kleding te kopen. Eerst schooluniformen gekocht, die zijn verplicht op de Khmer school. Daarna mochten ze gewone kleding uitzoeken en daarvoor hebben ze de hele markt afgestruind. Ze hebben de meest vreemde kledingcombinaties uitgezocht, maar zelf waren ze er helemaal blij mee. Ze hebben zelfs schoenen gekocht. Niet dat ze dat echt nodig hebben want iedereen loopt hier op slippers. Maar ja, als je die vrolijke gezichten zag, dan kon ik geen nee zeggen tegen schoenen die 3 dollar kosten. Ook hebben we een fiets gekocht voor het meisje waarvan de broer en zussen werken in Phnom Penh, ze moet namelijk een heel stuk fietsen naar school. Het was echt geweldig om de kinderen zo blij en dankbaar te zien, dus bedankt iedereen voor jullie bijdrage!!!

Nu ben ik in Phnom Penh en daar is dit weekend het waterfestival. Je hebt hier de rivier de Tonlé Sap en de ene helft van het jaar stroomt de rivier naar het meer en de andere helft van het jaar naar de Mekong, dat heeft te maken met de regentijd. Dat de stroming van de rivier van richting veranderd wordt gevierd met bootraces, vuurwerk en verlichte boten. De stad is helemaal afgeladen met Cambodjanen en overal staan eettentjes. Ook de leraren zijn naar de stad gekomen om dit spectakel te bekijken, het is hier dus erg gezellig.

Volgende week alweer de laatste week in Cambodja, ik ga nog even genieten van dit prachtige land.

Liefs Linda

Reacties

Reacties

Lydia

Geniet van je laatste week daar en het vooruitzicht op nog meer avontuur!

We missen je in Leerdam wel, maar vinden het super dat je zo veel goeds kan doen daar en er natuurlijk enorm van geniet.

Groetjes,
Lydia

marlies

Hoi linda,

Fijn dat wij ook een bijdrage hebben kunnen leveren aan de blijdschap van de kinderen daar. Leuk om te lezen wat je ermee hebt gedaan. Nog heel veel plezier en geniet er nog van

liefs Marlies

jannie

Hallo Linda,goed om te horen dat je het naar je zin hebt,geniet maar van alles! Hier gaat alles ook in een stroomversnelling,we gaan verhuizen naar de school de Evenaar,dus per 1 dec geen Lantaern meer! Zal wel even wennen zijn! Leuk om jou zo te volgen! Zorg goed voor je zelf en tot horens! Dikke knuffel van ons allemaal.

Daisy

Getsie, ik lees net over het ongeval op de brug in de hoofdstad tijdens het waterfestival.
Hopelijk is alles ok met je en was je er niet bij.
X

Linda

Hoi allemaal,

Toon belde me vanacht op om te vertellen dat er honderden doden waren gevallen in Phnom Penh. Wij waren toen gelukkig al in Takeo en hadden het nog niet gehoord. Vandaag op internet de foto's gezien, echt verschrikkelijk.

Kus Linda

marlies

Ben nu op mijn werk en hoorde net het bericht ook op het nieuws. Ben meteen op je site gaan kijken. Gelukkig zie ik dat je hebt gereageerd en dat er niets met je is gebeurd. Ik schrok erg. Triest dat er bij zo'n festival zoveel doden zijn gevallen. Ik weet niet of er familieleden van mensen met wie je werkt ook zijn omgekomen, veel sterkte in ieder geval

liefs Marlies

Ellis Willems

Hoi Linda,

Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je veel goeds kan doen voor de kids daar.

Maar doe je wel voorzichtig? ik lees van die rare berichten.....

Groetjes van kamer 2.18.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

petra

echt heel erg daar bij het waterfestival maar wel heel fijn dat jij al ergens anders was fijne tijd verder groetjes uit houten

Sander, Angela & Noah

He lin,

Moest gelijk aan je denken toen ik het op het nieuws hoorde, maar gelukkig ben je ok!
Wat gaat de tijd snel zeg! Voor je het weet is Toon weer bij je.
Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
Fijne gasten heb je trouwens in je douche! Nu maar hopen dat ie niet uit het putje kruipt.........
Geniet nog even van Cambodja en heell veel plezier in Maleisië.

Liefs Sander, Angela en Noah

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!