Toon-en-Linda.reismee.nl

Begin van onze treinreis terug met eerste stop Beijing

Ni hao,

Nadat we Linda d'r ouders hebben uitgezwaaid op het vliegveld hebben we zelf de trein genomen naar Beijing. Het was mooi om het landschap te zien veranderen van het zuiden naar het noorden. Langs het spoor zijn de Chinezen nog genoeg aan het bouwen.

In Beijing hadden we een paar dagen de tijd om alle hoogtepunten van de stad te bekijken. Zo hebben we de grote muur beklommen, de verboden stad en het plein van de hemelse vrede bezocht. Dit plein is het grootste plein van de wereld en elke dag is er een ceremonie voor het hijsen en inhalen van de Chinese vlag. Verder hebben we lekker rondgelopen in de mooie parken van de stad en de hutongs, de oude straatjes met winkeltjes en woningen. Ook hebben we twee van de negen miljoen fietsen gehuurd in Beijing om samen met de Chinezen gebruik te maken van de brede fietspaden. Met de fiets hebben we een bezoekje gebracht aan de dierentuin, want we wilde graag een echte reuze panda zien voordat we China zou verlaten. Verder hebben we kaartjes gekocht voor een acrobaten show, waar de meisjes enorm lenig waren en jongens allerlei kunstjes deden, erg knap allemaal. En natuurlijk hebben we ook Peking eend gegeten, we kregen zelfs het certificaat van de eend mee naar huis als aandenken.

We hebben ons dus weer goed vermaakt zo in de laatste dagen van China. Op naar Mongolie.

Liefs,
Toon en Linda