Toon-en-Linda.reismee.nl

Tot ziens Cambodja

Sua's dei,

Hier het laatste berichtje uit Cambodja. Straks mijn tas inpakken, want morgenvroeg vertrekt mijn vliegtuig naar Maleisie. Vandaag heb ik nog even de toerist uitgehangen. Een bezoek gebracht aan de lokale markt, Royal Palace en verder nog wat rondgelopen.

Voordat ik naar Cambodja ging wist ik eigenlijk vrij weinig van dit land. Ik had weleens van de tempels van Angkor gehoord, maar daar bleef het dan ook bij. Maar Cambodja heeft veel meer mooie plekken, die ik helaas niet allemaal kon bezoeken. En de mensen zijn zo vriendelijk. Hoe arm ze ook zijn, ze willen altijd hun voedsel met je delen. Neem Leakhana, zijn familie krijgt van Jan elke maand 50 kilo rijst omdat ze dat zelf niet kunnen betalen. En toch vraagt Leakhana elke keer als hij gekookt heeft of ik wat rijst, een stukje vis of worstje wil. Of neem de buurvrouw van het hostel in Phnom Penh die gewoon 3 mango's komt brengen, zodat ik ze kan proberen. En de Cambodjanen die een beetje Engels spreken beginnen altijd een gesprekje. Het gesprek gaat meestal als volgt; 'Waar kom je vandaan', 'Hoe lang blijf je', 'Wat vindt je van Cambodja' en als laatste 'Wat is je naam'. Als je vertelt dat je vrijwilligerswerk doet, bedanken ze je, omdat je Cambodja helpt. Zelfs de tuk-tuk drivers lachen nog vriendelijk als je voor de 10x verteld dat je vandaag weer geen tuk-tuk nodig hebt. Cambodjaanse vrouwen wrijven over mijn arm om te kijken of er onder de blanke huid niet gewoon een bruine kleur zit. Maar de kinderen vinden ons meestal nog wel eng, vooral op plekken waar bijna geen westerlingen komen. Maar een ballon veranderen in een hond doet meestal wonderen.

Het was een heerlijke tijd hier, op naar het volgende land.

Liefs Linda

Reacties

Reacties

Marianne de Jongh

Linda, blij dat je vorig weekend niet op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats was! Vanmorgen Irene naar Schiphol gebracht, dus die is onderweg! Blijven je (jullie) volgen!!

Lydia

Hai,

Om op je vraag terug te komen, die kikkers sla ik ook maar even over geloof ik ;-) Maar het land klinkt erg mooi en de foto's spreken ook enorm aan, wie weet in de toekomst..

Heel veel plezier in Maleisie, dat staat zeker nog op ons lijstje dus ik ben benieuwd naar je ervaringen! En mocht je de 17e in Ipoh zijn en een bruiloft zien doe ze dan maar de groetjes ;-)

Groetjes,
Lydia

Margreet

Hoi Linda,

Hier dan mijn eerste reactie. Wat een gave reis ben je aan het maken!!!! Wat een goed werk heb je geleverd. Het is heerlijk om te lezen hoe dankbaar de mensen zijn dat ze geholpen worden. Veel succes met alles en alle indrukken die je opdoet met de rest van je reis. Deze indrukken neem je de rest van je leven mee.

Groetjes
Margreet

Margreet

Wat een indrukwekkende tijd heb jij gehad. Waanzinnig om te lezen. Veel plezier in Maleisië.

Groetjes
Margreet

Nik, Joke en Elle

Hoi Linda,

Wat leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien. Wat een ervaringen allemaal! Echt super ook wat je hebt kunnen betekenen voor al die kinderen.
Geniet er lekker van en heel veel plezier in Maleisië.
Ennuh, Toon is al aan het aftellen hoor;)

Dikke zoen!

Annette

Wat mooi dat je mensen in Cambodja zo kan helpen! Toch heel anders dan de bouwtechnische kwaliteit van woningen beoordelen bij de gemeente Leerdam :-) Wij zijn je nog niet vergeten hier hoor. Veel succes en plezier de komende weken!

groet,

Annette van der Plas

Hilda

Hoi Linda!
Het sneeuwt hier en jij hebt het waarschijnlijk bloedheet. Ik heb nu even geen tijd om je verhalen goed te lezen maar heb bewondering voor wat je doet. Zal de eerste paar dagen of weken wel echt wennen zijn geweest. Lijkt me wel vreemd om dadelijk met die feestdagen zo aan het andere eind van de wereld in een andere wereld te zitten. Maar volgens mij heb je het goed naar de zin.
heb je al je afscheidscadeautjes (behalve het glas natuurlijk) nog kunnen gebruiken/ meenemen?

Geniet ervan, want dit is allemaal heel bijzonder wat je meemaakt. Ons leven is een stuk saaier met al die B&W adviezen enzo.

Groetjes,

Hilda (Leerdam)

Hanne

Hey Linda,

blijft leuk je verhalen te lezen. Gaat dan toch ook wel weer snel allemaal als je dat zo ziet. Nu even lekker reizen. veel plezier.

groetjes uit het witte nederland

Willeke

Hi Linda!!

Je cambodja tijd zit er al weer op!! Wat vliegt de tijd zeg! Nu lekker vakantie vieren! Ben paar dagen terug in Nederland, en het is hier koud!! Geniet!!

Groetjes Willeke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!