Toon-en-Linda.reismee.nl

Taman Negara en Cameron Highlands

Selamat siang,

Hier het eerste bericht uit het zonnige en warme Maleisie. Maandag ben ikaangekomen in Kuala Lumpur en daar zat Irene te wachten inhet hotel vlakbij het vliegveld. Wel gek dat je op een hotelkamerdeur klopt en daar staat ineens een bekende achter, maar leuk om haar weer te zien. In het hotelwas er, behalve het zwembad en restaurant, niks te beleven, dus de volgendedag zijn wevertrokken naar Taman Negara,een natuurpark in het midden van Maleisie. We zijn met een boot naar het natuurpark gevaren en hebben onderweg al diverse beesten gespot, zoals buffels, apenen neushoornvogels. In het donker zijn we met een jeep de jungle ingeweest, moeilijk om dan beesten te zien, maar wel gaaf om de geluiden te horen. De volgende dag hebben we een trektocht gedaan naar een uitkijkpunt en een canopy walk door de boomtoppen.

Vanuit Taman Negara zijn we naar de highlands van Maleisie gereisd. Daar hebben we een tocht langs verschillende plantages gemaakt met thee, aardbeien, lokale groenten en fruit. Vooral de aardbei plantage vinden ze hier heel belangrijk, want ze verkopen echt alles in de vorm van een aaardbei, zoals kussen, oorwarmers, mutsen, handschoenen, je kan het zo gek niet bedenken of je kan het kopen in de vorm van een aardbei. En dan te bedenken dat ze de zaden van de aardbeiplanten uit Nederland gehaald hebbben. We gingen met een jeep van de ene plantage naar de andere enwe hadden echt een kamikaze piloot als chauffeur. Zijn vrouw en broertje waren 's middags met ons mee in de auto. Vrouwlief wilde graag mee naar de nachtmarkt en zijn broertje wilde graag de file zien. De Maleisiers hebben nu vakantie en trekken massaal naar de highlands omdat het hier koeler is, wat enorme files veroorzaakt. Maar onze chauffeur vond het geen probleem om langs de file via de vluchtstrook/berm te rijdenof tussen de twee rijbanen door te rijden, alles om de file te ontwijken. Op de nachtmarkt verkochten ze veel aardbeispullen, maar ook lokale specialiteiten en wij hebben daar ook een paar van geprobeerd. We hebben aardbei met chocolade op, maar ook balletjes van zoete aardappel en een soort pannenkoek alleen dan anders. 's Avonds hebben we alvast wat Sinterklaas gevierd met een 'steamboat', dit is een pan waar we in bouillon verschillende soorten vis, vlees, groente en noodles in konden koken, erg lekker allemaal.

Nu zijn we op het eiland Langkawi waar we lekker van de zon kunnen genieten.

Liefs Irene en Linda

Sylvia

Eeey linda en irene!

was het met de transfer goed geregeld?
echt leuke foto's weer.
hoe is het op langkawi?
de sneeuw is hier beetje aan het weggaan.

nu krijg ik ook al zin om naar maleisie te gaan.

veel plezier nog verder.

liefs syl

Rens

Ha Linda en Irene,

Wauw, dat ziet er goed uit. Ben blij dat alles goed is gegaan ireen en zo te zien heb je het goed voor elkaar daar. Jullie hebben al veel gedaan hoor. Chil ze.....(-:

Knuf van ons alle hier thuis (gaat heel goed!)

Alo Refwutu

hallo Linda & Co
Selamat siang.....jaja heel erg herkenbaar, zoals het beschreven wordt in Maleisia. Je zit zeker ergens op grotere hoogte, met jouw jasje aan.....want normaliter is het om deze tijd wel goed warm. Ik liep in Indonesia constant met een handdoek om mijn nek. En hoe bevalt het eten daar......kijk vooral (als je van vis houdt) naar Lobster of anders naar Ikan Bakar. Heb je trouwens al taalles gegeven op scholen....hoe is dat gegaan en hoe is het nivo?
Wel spannend en al lezende en de foto's bekijkend, krijg ik wel weer de kriebels hoor.....
Nou tot de volgende sessie en Salam Hormat (oftewel Groetjes)
Alo

Margreet

Wat een gave reis maak je tocht!!! Ik lees de verhalen met veel plezier. Zo krijg ook weer een beetje het Azië-gevoel terug van mijn tijd in Taiwan. Een vriendin van mij reist op dit moment door Thailand. Zij is in Vietnam en Laos geweest. Jij in het buurland. Leuk hoor.
Nou meid, geniet ervan samen met je vriendin. Ik volg je op de voet.

Groetjes
Margreet

marloes

Hi Linda

Super leuke verhalen weer! Heerlijk om te lezen en ook de foto's zijn mooi. Nog een paar weekjes en dan zie je Toon weer! Geniet nog even en tot volgend jaar!

Groetjes Harald en Marloes