Toon-en-Linda.reismee.nl

Laatste dagen Maleisie

Selamat siang,

Hier het laatste berichtje uit Maleisie, we zijn nu in Kuala Lumpur. We hebben de stad een beetje verkend, zijn naar aan vogelpark geweest, de Petronas Twin Towers bezocht, inclusief de shopping mall eronder en lekker gegeten in China Town. Hier in Kuala Lumpur is het een feest om te winkelen in de vele shopping malls, dus dat hebben we ook flink gedaan. Ze hebben hier zelfs een mall met een echte achtbaan erin. Ook heb je speciale malls voor allerlei electronica en een mall met veel te dure winkels zoals Gucci en Prada. Ik heb mijn gaderobe een beetje kunnen vernieuwen en Irene heeft nog wat souvenirs kunnen kopen.

We zijn ook een dagje weg geweest met Mister Tan, een gezellige chinees. Hij heeft ons naar een fabriek gebracht waar ze van een mix van tin en zilver hele mooie vazen, bekers, sieraden en nog veel meer maken. Leuk om het proces te zien, we mochten zelf ook proberen een beker te versieren, alleen hadden we niet zo'n vaste hand dus het leek nergens op. Toen weer in de auto op weg naar een hertenpark waar Irene een echte beer wat te eten mocht geven, aaahh wat is die schattig..... Mister Tan had een beetje moeite met de 'R', dus we hadden last van 'Tlaffic jam' en de winkel van de fabriek noemde hij steeds 'showloom'. Ook Irene noemde hij steeds 'Ileen'. Mister Tan is een echte chinees die van alles een foto wilde maken en vroeg regelmatig onze camera's zodat we samen op de foto konden en maar roepen; 'Linda, Ileen smile'. Daarna bracht hij ons via de jungle route, waar we apen hebben gevoerd, naar een olifanten opvangpark. Daar konden we de olifanten voeren en we hebben er zelfs opgezeten en Mister Tan maar foto's maken; 'Linda, Ileen smile'. In het park vangen ze olifanten op die gevangen zijn geweest of ziek zijn. Ook gebruiken ze de olifanten om wilde olifanten te verplaatsen. Dit verplaatsen is soms nodig omdat het leefgebied van de wilde olifanten te klein is geworden en ze de plantages vernielen. Dan vangen ze de wilde olifanten en laten zein een groter gebied weer vrij.

Groeten uit Kuala Lumpur.
Liefs Irene (alias Ileen) en Linda

Nik, Joke & Elle

Wat een mooie foto's van Maleisië! Echt een paradijsje, om jaloers van te worden. Hopelijk was het weerzien met Toon ook mooi en mogen jullie veel leuke avonturen meemaken de komende maanden met z'n tweetjes.

Fijne feestdagen toegewenst en een kerstkusje van Elle.
X

jannie.joop.john en angela.

Wij wensen jullie fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar,geniet er samen van! wat gaat de tijd toch snel,maak er een fijne tijd van samen,dikke knuffel van ons allemaal!

Wijnie

Lieve Linda en Toon.

Wij een mooie verhalen van je.
Wat zullen jullie genieten.
Ik hoop dat Toon inmiddels bij je is, want door al die sneeuw zijn de vluchten natuurlijk helemaal ontregeld.
Hier vieren we Kerst in de sneeuw, jullie waarschijnlijk in de zon, (gek idee).
Lieve Linda een hele mooie tijd nu, samen met Toon en ik blijf je verhalen lezen hoor.
Liefs WIJNIE