Toon-en-Linda.reismee.nl

Indrukwekkend India

Namaste,

Iedereen een heel gelukkig, gezond en mooi 2011 toegewenst vanuit India!

We zijn nu samen in het indrukwekkende India. Het is wel wennen om in India te zijn, maar fantastisch om elkaar weer te zien. Hoe moeten we India omschrijven, het is druk, stoffig, overal mensen en altijd getoeter, maar mooi is het wel. We hebben prachtige paleizen van Marahadja's bezocht en indrukwekkende mausoleums gezien. De mensen zijn vriendelijk, maar vragen helaas wel bijna altijd om geld, of het nu het mannetje is die op je schoenen past als je ze uit moet doen bij een tempel of de jongen die jeplaats aanwijst in de trein, ze vragen altijd 10 Roepies (€ 0,16) of meer. Zelfs de kinderen die eerst heel schattig vragen of je een foto van ze wilt maken en daarna hun handjes ophouden.

We hebben er al aardig wat kilometers opzitten. We zijn begonnen in Delhi waar we een beetje rondgelopen hebben in de stad, waar de straten overspoeld worden door mensen, auto's, riksja's, tuk-tuksen koeien.Na Delhizijn we heel luxe met onze prive chauffeur Kalu, 5 dagen opstap geweest. Eerst naar Pushkar, een lekker rustig stadje met een meertje. Daarna naar Jaipur waar we verschillende paleizen hebben gezien van Maharadja's, sommige werden nog echt bewoond door een Maharadja. Hier hebben we ook kerst gevierd, dineren op het dakterras van het hotelmet een Indier in een kerstmanskostuum. En onze laatste stop was Agra, waar we de Taj Mahal hebben bezocht. Het prachtige witmarmeren mausoleum ligt aan het einde van een lange tuin. Dit monument werd gebouw door een keizer die zijn geliefde verloor en om te uitte hoezeer zijn hart gebroken was liet hij dit monument bouwen. Zijn wens was om een monument op te richten dat nergens ter wereld zijn gelijke had. Nou, en dat is hem gelukt. De weg naar Agra was wel even afzien, we hebben 10 uur gedaan over een stuk van 240 kilometer. We moesten door allerlei kleine dorpjes omdat een bepaalde groep mensen de wegen hadden bezet.

Nu zijn we in Varanasi, een van de heiligste plaatsen van het hindoeisme. Gisteren hebben we hier het nieuwe jaar ingeluid, met een biertje (best moeilijk te krijgen hier) en wat vuurwerk, het feest werd voornamelijk door de westelingen gevierd, want de mensen hier vieren het niet of nauwelijks.

Liefs Toon en Linda

Margreet

Hoi Linda en Toon,

Ook voor jullie een gelukkig Nieuwjaar. Maak er een mooie reis van. Het is een genot om mee te lezen.

Veel liefs Margreet

Casper en Ineke

Lieve Lin en Toon.
Ook voor jullie een heel gelukkig en gezond 2011!!!!
Wat een mooie foto's weer,wat zullen jullie genieten van alles. Veel plezier maar weer,liefs en een dikke kus van Casper Kim Cees en Ineke vanuit Nootdorp.

Liesbeth

Hoi lieve Linda en Toon,
Heerlijk om weer samen het nieuwe jaar in te gaan he?
Wij wensen jullie een heel mooi en gelukkig nieuwjaar en nog een hele mooie reis samen. Hoorden gisteren van je ouders dat zij jullie in China zullen ontmoeten. Ook fijn om naar uit te kijken denk ik.

Veel liefs van ons viertjes,
Liesbeth

Lydia

Hai,

De beste wensen voor 2011! Jullie jaar begint in ieder geval goed zo te lezen en zien :-) Geniet van al het moois en elkaar.

Groetjes vanuit een nog steeds besneeuwd Lienden,
Lydia

Mireille

?????,

Beste wensen en een gezond, mooi en muzikaal jaar toegewenst.
Na wat dagen in India, neem ik aan dat je Hinisch kunt lezen ;-).
Veel plezier nog en geniet nog van al die mooie culturen.
Tot Gauw.

Mireille

jannie en joop

Lieve mensen een gezond en gelukkig 2011,het is genieten voor jullie! Linda en Toon,we hopen dat jullie dromen uit zullen komen,dit jaar! Ik denk dat dat wel zal lukken,het reizen is al een droom! Een dikke knuffel van ons allemaal! Jannie xx.