Toon-en-Linda.reismee.nl

Een ander India

Namaste,

Na Varanasi zijn werichting de bergen van deHimalaya vertrokken. Na 14 uur trein vertraging, op een rit van 14 uur,was onze eerst stopDarjeeling, waar we heerlijke Darjeeling thee gedronken hebben. We verbleven in een heel leukhosteldat aan het huis vast zit van een erg aardig Tibetaans gezin. 's Avonds kwamen ze ons thee brengen en een warme kruik. Darjeeling ligt op een hoogte van 2050 meter, dus we hebben onze truien uit de tasmoeten halen ende warme kruik waszeer welkom. In deze streek van India wonen veel Tibetanen, Chinezen en Bhutanezen, waardoor de sfeer hier heel anders is dan in de streken waar we eerder door heen zijn getrokken. De straten zijn schoner, de lucht isfrisser en de mensen zijn sympathieker. Ook is de nummer 1 sport hier voetbal in plaats van cricket, dus we krijgen regelmatig de vraag'hoe we ons voelde toen Nederland verloor in de finale....'.Dit is een heel ander India.

In Darjeeling hebben weeen tripje gedaan langs verschillende musea, kloosters, de dierentuinen natuurlijk de theeplantages. Ook zijn we een keer vroeg opgestaan om de zonsopgang te zien met uitzicht op de Kangchendzonga(derde hoogste berg van de wereld) enhebben toenook de top van de Mount Everst kunnen zien. Na Darjeeling zijn we verder de bergen ingetrokken naar Pelling. Dit ligt in Sikkim, een bergzame en groene provincie van India.Hier hebben we veel gelopenlangsverschillende kloosters, die hebben ze veelhier in de omgeving.Tijdens het lopen kwamen we een keer uitbij een heelmooi hotel boven opeen berg met een prachtig uitzicht. We hebben onze tas ingepakt en meteen ingecheckt in dit veel te chique hotel voor backpackers. Hierelke dag de wekker lekker vroeg gezet om vanuit ons bed de bergen oranje te zien kleuren door de zonsopgang. Verder hebben we in de omgeving van Pelling nog een tripje gedaan langs heiligemeren, prachtige watervallen en een hot spring, waar alleen Toon in kon, want de vrouwen mogen 's morgens en de heren 's middags!

Morgen vliegen we met Drukair naar Bhutan, de enige luchtvaartmaatschappij die op Bhutan vliegt.Drukair heeft 4 vliegtuigen waaronder wel 2 Airbus A319 die speciaalzijn gemodificeerd om tussen de bergen te kunnen landen (speciale info van Toon voor de liefhebbers). We komenaan op waarschijnlijk het kleinste internationale vliegveld van de wereld. Opde drukste dag van de week komen en gaan er in totaal maar6 vluchten. Bhutan is een klein koninkrijk en ligt tussen India en China in.Om een visa te krijgenmoesten we onze hele reis van te voren vastleggen enboeken bij eenreisburo dat erkend is door de Bhutaneese overheid.We zijn dus benieuwd of we een beetje vrijheid krijgen.

Tot de volgende keer.

Liefs Toon en Linda

Marianne

Wat een schitterende foto's!!
Leuk om zo een beetje met jullie "mee te reizen".

Irma en Rob Zoutkeet 128

Hoi Toon en Linda!

Wat hebben jullie een vakantie zeg! Wij staan op vakantie niet altijd zo vroeg op maar ik kan me er iets bij voorstellen. Geniet er maar lekker van.

We hebben net de post op 129 doorgeschoven en de planten water gegeven. Geen spoor van lekkage en alles zag er prima uit.

We blijven jullie volgen!

Vriendelijke groeten, Irma en Rob

marian en cees van pelt

hallo Linda en Toon

wat een leuk reisverslag van jullie. Jullie zien zo heel wat van de wereld . Geniet er maar lekker van!

We blijven jullie volgen !

liefs cees en marian.

Mieke Kraan

Ik volg jullie ook al een tijdje, wat leuk om al die verhalen te lezen, ga zo door. Nog heel veel kijkplezier op jullie verdere reis.
Liefs Mieke