Toon-en-Linda.reismee.nl

Op safari in Chitwan

Namaste,

Hier eindelijk weer een nieuw verhaaltje. In Nepal hebben we maar een paar uur per dag stroom, dus dat beperkt de mogelijkheid om te internetten, daarom heeft het verhaaltje even op zich laten wachten. Ook zijn we erg druk geweest en dat terwijl we vakantie hebben.

Na ons avontuur in Bhutan zijn we langs de Himalaya naar de hoofdstad van Nepal, Kathmandu gevlogen. In Kathmandu hebben we het rustig aan gedaan, lekker steak gegeten, ons haar laten knippen. Linda heeft haar teennagels mooi roze laten lakken en Toon heeft een massage genomen. Na een paar dagen relaxen in Kathmandu zijn we naar Chitwan gegaan een natuurpark in het zuiden van Nepal.

In Chitwan zijn we op verschillende manieren het natuurpark in geweest. De eerste keer met de boot en terug lopen. We hebben veel verschillende soorten vogels, ganzen, wilde zwijnen en herten gezien. Ook hebben we een bezoekje gebracht aan een olifanten fokcentrum, waar een tweeling olifantje is geboren, erg schattig. Daarna hebben we een jeepsafari gedaan en toen zagen we onze eerste neushoorn. Op een afstandje stond die te drinken aan de waterkant. Erg indrukwekkend het is namelijk best een groot beest. Ook hebben we aapjes en krokodillen gezien. We hoorde dat wildlife spotten het beste gaat op de rug van een olifant, dus de volgende dag een olifantensafari gedaan. Met z'n vieren in een mandje op de rug van een olifant en dat is best hoog. De dieren in het park zijn gewend aan olifanten omdat die daar ook in het wild voorkomen en dat wij op de rug van die olifant zitten hebben de dieren niet door. We zagen weer veel herten, die dit keer niet gelijk wegsprongen en na een klein uurtje stuitte we op een moeder neushoorn met baby. De neushoorns trokken zich weinig van de olifant aan dus konden wij mooi dichtbij komen en foto's maken.

Ook hebben we een nachtje in een wachttoren geslapen en voordat het donker werd konden we met een gids en de ranger van het park een stukje lopen. Op een gegeven moment gaf de ranger aan dat we door moesten lopen en daar om de hoek stond een moeder neushoorn met weer een baby. Dit was wel wat anders dan op de rug van de olifant, nu stonden we namelijk oog in oog met een moeder en niet veilig op de rug van de olifant. In het begin trok moeders zich niks van ons aan en ging rustig verder met blaadjes eten, maar toch hield ze ons in de gaten. De adrenaline schoot door ons lichaam maar we waren toch te nieuwsgierig dus we gingen nog wat dichterbij. Op een gegeven moment bleef de moeder ons aankijken en trok ook haar voet omhoog, dit was het moment om moeder en baby maar verder met rust te laten en snel te verdwijnen. Bij het vallen van de avond hoorde we nog veel geritsel rond onze wachttoren en zagen we nog herten en wilde zwijnen. We hebben heerlijk geslapen met alle oerwoud geluiden om ons heen.

De rest van de tijd hebben we heerlijk bij ons guesthouse langs het water gezeten en genoten van het zonnetje dat volop scheen, het word al warmer in Nepal. Ook hebben we een middag fietsen gehuurd, waarna we drie dagen last hadden van ons achterwerk.

Tot de volgende keer.
Liefs Toon en Linda

vivianne

Wat ontzettend mooi! Zo te zien vermaken jullie je nog steeds wel. Wat een indrukwekkende omgeving. Heel veel plezier samen!

liefs Wilky en Vivianne

Harald

Wat mooi allemaal weer!

Lydia

Het klinkt allemaal weer om jaloers op te worden! Alleen dat zere achterwerk kan niet als Hollanders he ;-)

Bye!
Lydia

jannie

Mensen wat een avontuur zo dichtbij de dieren,wat voel je je dan klein he! Je kan wel zien dat jullie genieten,dit is de vakantie van jullie leven,dank jullie wel dat je dit wil delen met ons! Dikke knuffel uit nieuwegein!!